VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
pre služby ponúkané prostredníctvom webovej stránky www.gymelf.sk
I
Predmet, základné pojmy, kontakt
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) sa vzťahujú na zmluvy, na základe ktorých prevádzkovateľ poskytuje alebo sa zaviaže poskytnúť klientovi za odplatu službu ponúkanú prostredníctvom portálu.
- Portál znamená webovú stránku www.gymelf.sk.
- Prevádzkovateľ znamená prevádzkovateľa portálu, ktorým je spoločnosť Whatever Gym s.r.o. so sídlom Černyševského 48, 851 01 Bratislava – mestská časť Petržalka, Slovenská republika, IČO: 55 611 176, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Mestským súdom Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 171166/B, e-mail: info@gymelf.sk, telefónne číslo: +421 908 192 456, orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava.
- Klient znamená každú fyzickú osobu staršiu ako 16 rokov, ktorá si od prevádzkovateľa zakúpila služby ponúkané prevádzkovateľom prostredníctvom portálu.
- Konečný užívateľ služieb znamená fyzickú osobu, ktorá užíva služby zakúpené klientom.
- Služby znamenajú služby, ktorých poskytnutie, sprostredkovanie, dodanie alebo obstaranie prevádzkovateľ za odplatu ponúka prostredníctvom portálu.
- Cena znamená odplatu za služby.
- Zmluva znamená zmluvu uzavretú medzi prevádzkovateľom a klientom vrátane zmluvy uzavretej prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie, bez súčasnej fyzickej prítomnosti prevádzkovateľa a klienta, s využitím portálu (zmluva uzavretá na diaľku), na základe ktorej sa prevádzkovateľ zaväzuje za odplatu poskytnúť, prípadne dodať, sprostredkovať alebo obstarať klientovi službu vyžiadanú klientom a klient sa zaväzuje zaplatiť za to prevádzkovateľovi dohodnutú odplatu.
- Občiansky zákonník znamená zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
- Zákon o ochrane spotrebiteľa znamená zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
- Zákon o elektronickom obchode znamená zákon č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov.
- Zákon o ochrane osobných údajov znamená zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
- GDPR znamená Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov).
- Predávajúceho je možné kontaktovať týmito spôsobmi:
– písomne na adrese: Černyševského 48, 851 01 Bratislava,
– telefonicky na čísle: +421 908 192 456,
– e-mailom na adrese: info@gymelf.sk,
– s využitím kontaktného formulára, ak je taký umiestnený na portáli.
II
Služby
- Prevádzkovateľ môže prostredníctvom portálu ponúkať služby za odplatu, ktoré podľa uváženia a rozhodnutia prevádzkovateľa môžu zahŕňať nasledovné:
- jednorazový športový tréning poskytovaný v priestoroch prevádzkovateľa podľa aktuálnej ponuky prevádzkovateľa zverejnenej na portáli,
- určitý počet športových tréningov poskytovaných v priestoroch prevádzkovateľa za určité časové obdobie podľa aktuálnej ponuky prevádzkovateľa zverejnenej na portáli,
- služby športového detského kútika v priestoroch prevádzkovateľa podľa aktuálnej ponuky prevádzkovateľa zverejnenej na portáli,
- prenájom priestorov prevádzkovateľa na osobitné účely a organizácia podujatí v priestoroch prevádzkovateľa podľa aktuálnej ponuky prevádzkovateľa zverejnenej na portáli,
- dodanie, obstaranie alebo sprostredkovanie doplnkových služieb podľa aktuálnej ponuky prevádzkovateľa zverejnenej na portáli.
- V závislosti od druhu a rozsahu služieb prevádzkovateľ môže služby poskytovať sám alebo zabezpečiť ich poskytnutie prostredníctvom tretích osôb.
- Ponuka služieb a jej zmeny sú účinné okamihom ich zverejnenia na portáli. Na zmluvy uzavreté pred zverejnením zmeny ponuky služieb sa táto zmena nevzťahuje.
III
Osobitné ustanovenia upravujúce užívanie služieb
- Služby sú poskytované v prevádzkových priestoroch prevádzkovateľa, t. j. v telovýchovno-športovom zariadení (telocvični) Elf gym, ktoré sa nachádza na adrese Mlynské nivy 19034 / 5A, 821 09 Bratislava – Ružinov (ďalej aj „telocvičňa“).
- Klienti a iní návštevníci telocvične vrátane konečných užívateľov služieb, sú povinní pri návšteve telocvične a užívaní služieb dodržiavať prevádzkový poriadok telocvične, ktorý je umiestnený v telocvični.
- V priestoroch telocvične môže byť nainštalovaný kamerový systém označený zodpovedajúcou výveskou, ktorý má za cieľ zabezpečiť̌ čo najlepšie podmienky fungovania telocvične, bezpečnosť pre jej návštevníkov, ako aj ochranu osobného majetku návštevníkov telocvične a jej prevádzkovateľa, a priestorov telocvične. V prípade jeho používania kamerový systém bude používaný v súlade s príslušnými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobnosti a ochrany osobných údajov. Detailnejšie informácie ohľadne používania kamerového systému môžu byť umiestnené v telocvični.
IV
Podmienky pre zakúpenie služieb
- Služby sú poskytované za odplatu. V závislosti od druhu a rozsahu služieb sa odplata môže určiť ako jednorazová platba za službu poskytnutú jednorazovo, ako súhrnná platba za služby poskytované počas určeného časového obdobia (vopred hradené predplatné), prípadne súhrnná platba za viac jednorazovo poskytnutých služieb (napríklad prenájom a organizácia podujatia, a podobne).
- Ceny za jednotlivé služby, prípadne spôsob ich určenia sú zverejnené na portáli v rámci ponuky služieb.
- Službu je možné zakúpiť prostredníctvom portálu alebo inej platformy diaľkovej komunikácie určenej prevádzkovateľom alebo osobne v priestoroch telocvične. Z dôvodu ochrany práv klienta sa pred zakúpením služby môže vyžadovať, aby klient potvrdil, že sa oboznámil s týmito VOP a pravidlami spracúvania osobných údajov, ktoré sú uvedené na portáli v časti Ochrana súkromia a pravidlá spracúvania osobných údajov.
- Na účely zakúpenia a správy niektorých služieb zo strany klienta a tiež komunikácie klienta s prevádzkovateľom prevádzkovateľ využíva služby spoločnosti GYMIFY & Co, s. r. o. so sídlom Oščadnica 930, 023 01 Oščadnica, IČO: 53 386 850, zapísanej v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Žilina, oddiel Sro, vložka č. 75814/L, e-mail: support@gymify.io. Uvedená spoločnosť pre prevádzkovateľa poskytuje online platformu na účely predaja služieb klientom, komunikácie prevádzkovateľa s klientmi, zabezpečuje a spravuje databázy, online komunikáciu s klientami a ďalšie funkcie a aktivity súvisiace s prevádzkou portálu, vedením databáz prevádzkovateľa a poskytovania služieb prevádzkovateľa.
- Na účely zakúpenia a správy niektorých služieb zo strany klienta a tiež komunikácie klienta s prevádzkovateľom sa môže vyžadovať registrácia v online platforme s názvom GYMIFY, ktorú prevádzkuje spoločnosť GYMIFY & Co, s. r. o. Predmetná platforma je pre klientov dostupná na webovej stránke https://client.gymify.app/sk alebo prostredníctvom portálu, pričom jej používanie je bezodplatné. Pri poskytovaní vyššie uvedených služieb spoločnosť GYMIFY & Co, s. r. o. uplatňuje svoje vlastné všeobecné obchodné podmienky, ktoré sa môžu vzťahovať na klientov pri používaní vyššie uvedenej online platformy, pričom môže spracúvať ich osobné údaje. Bližšie informácie sú k dispozícii na webovej stránke spoločnosti GYMIFY & Co, s. r. o.
- Cenu za službu je potrebné uhradiť prevádzkovateľovi pred poskytnutím služby, najneskôr v deň poskytnutia služby. Na tento účel si prevádzkovateľ vyhradzuje právo zaslať alebo inak doručiť klientovi relevantné platobné údaje. V prípade platby prostredníctvom bankového prevodu si prevádzkovateľ vyhradzuje právo vyžiadať si od klienta pred poskytnutím služby doklad preukazujúci úhradu príslušnej ceny. Prevádzkovateľ je oprávnený odmietnuť poskytnutie služby, ak klient neuhradil cenu za jej poskytnutie, prípadne ak nepreukázal, že túto cenu zaplatil v súlade s týmito VOP.
- V prípade fyzických osôb, ktoré v čase zakúpenia služby nedosiahli vek 16 rokov, sa na zakúpenie služby vyžaduje súhlas zákonného zástupcu.
V
Spracúvanie osobných údajov
- Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje klienta, prípadne aj osobné údaje konečných užívateľov služieb v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov a GDPR na účely uzavretia a riadneho plnenia zmluvy a záväzkov z nej vyplývajúcich a/alebo s ňou súvisiacich a tiež vyplývajúcich pre prevádzkovateľa zo všeobecne záväzných právnych predpisov, ktorými je viazaný.
- Prevádzkovateľ môže ďalej sprístupniť osobné údaje klientov, prípadne konečných užívateľov služieb tretím osobám, ktorých služby využíva a ktoré tieto údaje môžu spracúvať.
- Detailnejšie podmienky spracúvania osobných údajov sú uvedené v sekcii Ochrana súkromia a pravidlá spracúvania osobných údajov umiestnenej na portáli.
VI
Poskytovanie služieb
- Konečným užívateľom služieb môže byť klient alebo akákoľvek iná fyzická osoba, ktorú klient pred začatím poskytovania služby určil ako konečného užívateľa príslušnej služby.
- V závislosti od druhu a rozsahu služieb služba môže byť limitovaná počtom konečných účastníkov / užívateľov (napríklad určitý počet účastníkov na športovom tréningu). Z tohto dôvodu si prevádzkovateľ vyhradzuje právo nezrealizovať poskytnutie zakúpenej služby vo vzťahu ku klientovi, ak si klient službu zakúpi v čase, kedy je naplnený maximálny počet jej účastníkov. V takom prípade prevádzkovateľ vráti klientovi cenu za zakúpenú službu.
- V prípade služieb, ktorých obsahom je športový tréning, má klient, respektíve konečný užívateľ služby, ktorý sa nemôže zúčastniť zakúpeného tréningu, právo nahradiť si zmeškaný tréning v ktorýkoľvek iný tréningový deň, pokiaľ je dodržaná maximálna kapacita príslušného tréningu.
VII
Ceny a platby
- Všetky ceny za služby uvedené na portáli sú uvádzané v mene euro vrátane dane z pridanej hodnoty.
- Predávajúci si vyhradzuje právo meniť cenu služieb a uskutočňovať reklamné a zľavové akcie, a to v súlade s platnými všeobecne záväznými právnymi predpismi. Na zmluvy uzavreté pred zverejnením zmeny ceny sa táto zmena nevzťahuje.
- Prevádzkovateľ spolupracuje so spoločnosťou Comgate a.s. so sídlom Aupark, Gočárova třída 1754 / 48b, 500 02 Hradec Králové, Česká republika, IČO: 279 24 505, zapísanou v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Hradci Králové, Česká republika, spisová značka B 3755, tel.: +420 228 224 267, e-mail: podpora@comgate.cz, ktorá pre prevádzkovateľa zabezpečuje a sprostredkuje služby umožňujúce vykonávanie online platieb prostredníctvom portálu. Na tento účel spoločnosť Comgate a.s. môže spracúvať osobné údaje návštevníkov portálu, predovšetkým v rozsahu identifikačné, kontaktné a bankové údaje. Bližšie informácie sú k dispozícii na webovej stránke spoločnosti Comgate a.s.
- Na účely realizovania online platieb prostredníctvom portálu prevádzkovateľ môže prostredníctvom spoločnosti Comgate a.s. umiestniť na portáli osobitné platobné tlačidlá umožňujúce realizovanie platieb kartou a/alebo zabezpečiť funkcionalitu umožňujúcu realizovanie platieb bankovým prevodom (https://www.comgate.cz/cz/platebni-brana).
- V prípade použitia platobných tlačidiel umiestnených na portáli, umožňujúcich realizovanie platieb kartou prevádzkovateľ, ako aj klient, respektíve osoba, ktorá zrealizovala platbu s použitím uvedenej platobnej metódy, získajú po schválení platby informáciu o zrealizovaní príslušnej platby.
- V prípade realizovania platby bankovým prevodom ide o prevod peňazí medzi dvoma bankami bez použitia platobnej karty.
- Bližšie informácie o platobných metódach a platobných tlačidlách, ktoré spoločnosť Comgate a.s. umiestňuje na portáli, sú k dispozícii online na nasledovných odkazoch: PLATBY KARTOU, PLATBY BANKOVÝM PREVODOM.
- Spoločnosť Comgate a.s. je možné kontaktovať s použitím nasledovných kontaktných údajov: tel.: +420 228 224 267, e-mail: platby-podpora@comgate.cz.
VIII
Odstúpenie od zmluvy zo strany klienta, ktorý je spotrebiteľom
- Ak si klient zakúpil službu prostredníctvom portálu alebo inej platformy diaľkovej komunikácie určenej prevádzkovateľom na tento účel (ďalej aj „zmluva uzavretá na diaľku“), prípadne mimo prevádzkových priestorov prevádzkovateľa, má v súlade s platnými právnymi predpismi právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy (t. j. zakúpenia služby).
- Vyššie uvedené neplatí, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím vyššie uvedenej lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom klienta a klient vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby.
- Formulár odstúpenia od zmluvy tvorí prílohu týchto VOP.
- Klient môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov prevádzkovateľa v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva klienta na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie klienta, ktoré vyjadruje jeho vôľu odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Klient na tento účel môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý tvorí prílohu týchto VOP.
- Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak klient najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy prevádzkovateľovi.
- Prevádzkovateľ bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytne klientovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak klient odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní prevádzkovateľa.
- Klient je povinný uhradiť prevádzkovateľovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak klient podľa § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa v platnom znení odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov prevádzkovateľa.
- Ak klient odstúpi od zmluvy, prevádzkovateľ mu najneskôr v lehote 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení vráti všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou. Prevádzkovateľ vráti klientovi predmetné platby rovnakým spôsobom, aký použil klient pri ich úhrade.
IX
Zodpovednosť
- Ak nastanú okolnosti, ktorých vznik, priebeh a následok nie je závislý na činnosti a postupe prevádzkovateľa, prípadne ak nastane zvláštna právna skutočnosť spočívajúca v mimoriadnej, nepredvídateľnej, neodvrátiteľnej a nezavinenej udalosti, ktorú prevádzkovateľ nemá možnosť akýmkoľvek spôsobom ovplyvniť (vis major), prípadne ak takéto okolnosti nastanú na strane klienta (resp. konečného užívateľa služieb), pričom ich dôsledkom klient úplne alebo sčasti nevyužije zakúpené služby, nevzniká klientovi nárok na úhradu alebo zľavu z ceny týchto služieb ani nárok na kompenzáciu v akomkoľvek rozsahu. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za krátkodobo zníženú kvalitu služieb, omeškanie s poskytnutím služieb, výpadky a tiež škody spôsobené vyššou mocou (vis major). Vyššou mocou (vis major) sa rozumejú najmä prírodné katastrofy, živelné pohromy, štrajky, dopravné nehody, epidémie, pandémie, núdzový stav, výnimočný stav, ktorého vyhlásenie má priamy vplyv na činnosť spoločnosti prevádzkovateľa, nariadenia, opatrenia a rozhodnutia štátnych a iných orgánov verejnej moci, vojnový konflikt, nepredvídateľné poruchy na prevádzkach prevádzkovateľa, výpadky elektriny a pod.
- Klient má právo podať prevádzkovateľovi žiadosť o nápravu, ak medzi ním a prevádzkovateľom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa klient domnieva, že prevádzkovateľ porušil iné práva klienta. Žiadosť o nápravu podľa prvej vety je možné odoslať e-mailom na adresu prevádzkovateľa info@gymelf.sk alebo písomne na adresu prevádzkovateľa Černyševského 48, 851 01 Bratislava. Ak prevádzkovateľ na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo ak na ňu neodpovie do tridsiatich (30) dní odo dňa jej odoslania zo strany klienta, má klient právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov v súlade so zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ARD“). Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu je možné podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o ADR. Na podanie návrhu môže klient súčasne využiť formulár, ktorého vzor je dostupný aj na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, respektíve iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1).
X
Záverečné ustanovenia
- Tieto VOP ako aj všetky ich zmeny nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na portáli.
- Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo podľa vlastného uváženia vykonávať zmeny týchto VOP, najmä ak je to potrebné na zosúladenie so zmenami legislatívy alebo dôvodu technických zmien.
- Ak bude niektoré ustanovenie týchto VOP z akéhokoľvek dôvodu rozhodnutím súdu alebo iného príslušného štátneho orgánu Slovenskej republiky považované za neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné alebo sa takým stane, nebude to mať za následok neplatnosť, neúčinnosť alebo nevykonateľnosť ostatných ustanovení týchto VOP. V takom prípade sa bude postupovať podľa iného ustanovenia týchto VOP, ustanovení všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky ako aj inštitútov, ktoré sú upravené slovenským právnym poriadkom, pričom sa použijú také ich ustanovenia, aby bol zachovaný účel ustanovenia VOP, ktoré je považované za neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné, alebo sa takým stalo.
- Právne vzťahy medzi prevádzkovateľom a klientom sa riadia týmito VOP a príslušnými ustanoveniami právnych predpisov Slovenskej republiky, predovšetkým Občianskym zákonníkom, Zákonom o ochrane spotrebiteľa.
- Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava, e-mail: ba@soi.sk, tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04; fax č. 02/58 27 21 70.
- Obsah portálu vrátane fotografií, videí a textov je chránený autorským právom, prípadne inými právami duševného vlastníctva. Používanie obrázkov, filmov a textov je povolené len pre súkromné použitie a akékoľvek ďalšie použitie bez výslovného písomného súhlasu prevádzkovateľa nie je povolené.
VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
(Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka)
Spoločnosti Whatever Gym s.r.o. so sídlom Černyševského 48, 851 01 Bratislava – mestská časť Petržalka, e-mail: info@gymelf.sk, týmto oznamujem/oznamujeme* , že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy o dodaní alebo poskytnutí nasledovnej služby:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
– Dátum objednania/dátum prijatia* …………………………………………………………………………………………………
– Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* ……………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
– Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* ………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
– Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe)
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
– Dátum ………………………….
* Nehodiace sa prečiarknite.